Välkommen till sagan om en okänd kvinna. Början. Dag 1

Okej då börjar vi. Jag vill starta med att förklara lite om denna blogg och syftet till att jag skapat den och vad innehållet kommer att reflektera.

Nej jag tänker inte skriva om vad jag åt för frukost och hur ja sket ut det några timmar senare och om det luktade illa nog. Eller hur extremt glad jag är över att ha tränat 10min extra på gymmet idag. Eller att jag hittade min absolut favorit kavaj på rea i H&M. Eller annat skit som är så ointressant för någon som inte känner mig att dom vill sjuta huvudet av sig. Ja det går bra att skryta till sina vänner om gym passet eller kavajen..dom bryr sig säkert.

Jag tänker skriva om lite mer intressanta saker och eftersom jag läser oerhört många artiklar från tidningar och nätet om dom mest sjuka sakerna, bästa modet och självklart musik och sociala utgångar tänker jag dela med mig dessa intressanta saker jag läst, lärt och skrattat åt från hela världen som jag tycker förtjänar att spridas vidare.

Så vem är jag? Jag är en 25 årig Oslo bo som kommer från Göteborg. Som många andra unga svenskar lockades jag till Oslo några år sen, 2011 för att vara exakt, och fall för denna ljuva stad där jag även fann jobb och kärlek. Oslo är ju Europa’s Land of Dreams.

Vad heter jag? Vi säger Little Miss X för nu, ni kan kalla mig, som mina vänner, för X. Ni är efterallt mina vänner från och med idag!:)

Vad gör jag? Jag jobbar innom musik branchen som en promotion och marketing ansvarlig där jag använder mina dagar på photoshoots och press handlingar och mina kvällar på de bästa konserten, live uppträdanden och mest stämmningsfulla evenemang och försöker utveckla mig till den bästa A&R / Artist Manager som finns…. Eller.. Jag Önskar! Jag förklarade lite av mina ambitioner och fick släppa låss min dröm av att kunna säga just det (det är efter allt min blogg). Just nu jobbar jag ett medelklassigt jobb för kommunen och vid sidan av så har jag en en ambition om att kanske starta en booking agency som förmedlar och bokar stora internationella artister till Norge.

Jag älskar mat, äta ute och uppleva goda restauranger, musik är en stor passion och jag ägnar en stor del av tiden till detta. Fashion Fashion Fashion! Och så fort jag får lite tid så är jag ute och reser.

Vi lämnar min allra första blogg med denna korta introduktionen. Detta kommer att verkligen bli spännande och jag längtar att kunna dela mer med er alla.

Puss och Kram

X

Leave a Reply

